تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا

موضوع اصلی :
موضوع فرعی :
تغذیه ورزشی
نویسنده :
ناشر :
زبان :
فارسی
سال چاپ :
1396
نوبت چاپ :
6
شابک :
9786005751512
تعداد صفحات :
212
نوع جلد/ سایز - قطع :
شوميز / خشتي
وزن:
420
افزودن به علاقه مندی ها
تعداد :
1
قیمت : 109,000 98,100تومان

کتاب تغذیه ورزشی ویژة کسب مدال طلا، به سه بخش تقسیم می شود. بخش اول، دستگاه های سوختی مورد استفاده در تولید توان عضلانی را بحث کرده و اصول تغذیه خوب برای عملکرد بدنی سالم را توضیح می دهد. سپس جنبه های مهم تغذیه ورزشی مانند مقدار کربوهیدرات، پروتئین و مایع و مواد معدنی کلیدی مورد نیاز برای اوج عملکرد - در ورزشکاران استقامتی، قدرتی و سرعتی - را بحث می کند. مباحث جدی و خوبی در خصوص نیاز ورزشکاران به پروتئین، کربوهیدرات و مایعات وجود دارد و این قسمت تلاش زیادی برای روشن کردن آن دارد. در بخش دوم، جنبه ی کاربردی تغذیه ورزشی شامل آشپزی و نحوه ی خرید غذا که برای بهترین عملکرد فرد در تمرین و مسابقه لازم است، توضیح داده می شود. این بخش با فرآیند هضم آغاز می شود، بهترین زمان خوردن وعده های غذایی و میان وعده ها را مطرح می سازد زیرا آنها عملکرد را ارتقاء می دهند و راه حل هایی برای ناراحتی های دستگاه گوارش که بسیاری از ورزشکاران آنها را تجربه می کنند، ارایه می کند. شما بهترین تغذیه پیش، هنگام و پس از رویداد ورزشی را در این بخش می آموزید. در یک فصل بهترین مکمله ای تغذیه ای و این که چرا برخی مکمل ها نمیتوانند عملکرد را بهبود بخشند، توضیح داده میشود. بخش پایانی، نگرانی بیشتر ورزشکاران را پوشش می دهد؛ در صورت لزوم چگونه ذخایر چربی بدن را کنترل و عضله کسب کنیم. برای بیشتر ورزشکاران، شاید این موضوع، سخت ترین موضوع باشد. به نظر میرسد، بدن مقدار چربی لازم برای ذخیره شدن را می شناسد. بخش اول تغذیه ورزشی ویژة ورزشکاران فصل اول تغذیه و منابع سوختی در ورزش فصل دوم پروتئین ویژة رشد و حفظ بافت ها فصل سوم کربوهیدرات ویژة تولید انرژی فصل چهارم کلسیم، آهن و و یتامین های ویژة تندرستی و عملکرد فصل پنجم مایعات ویژة آبرسانی، خنکسازی و انرژی بخش دوم انتخاب غذاهای کاربردی ویژة ورزشکاران فصل ششم انتخاب غذا برای آشپزخانه ی ورزشکار فصل هفتم گوارش و زمانبندی وعده های غذایی فصل هشتم تغذیه پیش، هنگام و پس از فعالیت ورزشی فصل نهم مکمل های تغذیه ای فصل دهم تغذیه و یژة ورزشکاران گیاه خوار فصل یازدهم انتخاب غذا در رستوران و سفر بخش سوم کنترل وزن ویژة ورزشکاران فصل دوازدهم راهبردهای ساخت عضله و افزاش وزن فصل سیزدهم راهبردهای چربی سوزی و کا هش وزن فصل چهاردهم تغذیه و یژة رشته های ورزشی منتخب واژه نامه کتابفروشی حتمی

حوصله ی خوندن توضیحات رو نداری! از اینجا می تونی ویدئو کامل معرفی کتاب رو ببینی.

اگر از شما خواسته شود خوردن سالم را تعریف کنید احتمالا پاسخ شما به این شرح است : میوه ها و سبزی ها در حد زیاد ، غلات و حبوبات ، گوشت خالص و فراورده های لبنی و پرهیز از خوردن انواع کیک ها . این پاسخ درست است اما کمی نگران کننده می باشد زیرا انسان دارای اعمال غریزی است ، با توجه به این موضوع این کتاب به شما کمک می کند تا غذاهای سالم و مناسب را برای بدن و نیز مواد مغذی موجود در آن را بشناسید .

از آنجایی که ورزشکارا تفاوت های قابل توجهی با هم دارند برای مثال برخی بشدت عرق می کنند ، درحالی که برخی دیگر عرق ریزی کمتری دارند در نتیجه پیشنهاد دریافت مایع برای ورزشکاران مختلف متفاوت است و یا در مورد دیگر پاسخ مکمل کراتین در ورزشکاران مختلف نتیجه های مختلفی در پی دارد پس لازم است که تغذیه ورزشکاران توسط متخصصان این رشته به صورت اختصاصی در اختیارشان قرار گیرد .

این کتاب به سه بخش تقسیم می شود

بخش اول دستگاه های سوختی مورد استفاده در تولید توان عضلانی را مورد بحث قرار داده و اصول تغذیه خوب برای عملکرد بدنی سالم مورد مطالعه قرار داده است

بخش دوم این کتاب به جنبه های کاربردی تغذیه ورزشی شامل اشپزی و نحوه خرید غذا که برای بهترین عملکرد فرد در تمرین و مسابقه لازم است پرداخته است

بخش سوم نگرانی بیشتر ورزشکاران را پوشش می دهد که در صورت لزوم ذخایر چربی بدن را کنترل و عضله کسب کنیم .

گاهی ورزشکاران یک روش زندگی گیاهخواری را انتخاب میکنند که این ورزشکاران از نظر انرژی ، پروتئین ، چربی و ریز مغذی های کلیدی مثل آهن ، کلسیم ، ویتامین D ، ریبوفلاوین ، روی و ویتامین B12 کمی دریافت می کنند ، ممکن است در معرض خطر باشند از همین رو این کتاب با مطالعه و بررسی ابعاد مختلف گیاهخواری به ورزشکاران کمک می کند که یک تغذیه مناسب و کارآمد در جهت فعالیت ورزشی شان داشته باشند .

در این کتاب مسائل گوناگون وابسته به تمرین و مسابقه - از کاهش وزن تا افزایش وزن و از تغذیه پیش از یک رویداد تا بازگشت به حالت اولیه پس از آن - برخلاف دیگر کتاب های درسی برای مطالعه و درک مطالب ساده و جالب بوده و مسیر میانبری به نکته های کلیدی دارد .

امیدواریم که این کتاب به شما کمک کند تا اطلاعات به روز و نوینی از دانش تغذیه به منظور رسیدن به موفقیت در مسابقات و رویداد های ورزشی داشته باشید .

در کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا به سه بخش کلی می پردازیم :

تغذیه ورزشی ویژه ورزشکاران/انتخاب غذاهای کاربردی ویژه ورزشکاران/کنترل وزن ویژه ورزشکاران

فصل اول: تغذیه و منابع سوختی در ورزش /تغذیه و مواد سوختی/گروه غذایی ها/اجزای اصلی غذا/مقدار چربی مورد نیاز/مکمل های ویتامینی و مواد معدنی/دستگاه های انرژی/دستگاه ATP-CP/دستگاه هوازی/دستگاه گلیکولیتیک/بیشینه ذخایر منابع سوختی/حفظ مقادیر منابع سوختی

 در این فصل مواد غذایی و تاثیرات مواد غذایی بر بدن و فعالیت های ورزشی مورد بررسی قرار میگیرد و ضمن آن به بررسی دستگاه های انرژی و رابطه ی آن ها با فعالیت های ورزشی می پردازد.

فصل دوم:پروتئین ویژه رشد و حفظ بافت ها/پروتئین و اسید آمینه/گوارش پروتئین/نیاز به پروتئین در ورزشکاران/منابع رایج پروتئین/مقدار پروتئین مورد نیاز/مصرف پروتئین اضافی/مصرف پروتئین پیش از فعالیت ورزشی/مصرف پروتئین بعد فعالیت ورزشی/راهبرد های مصرف پروتئین پس از فعالیت ورزشی/مکمل های پروتئینی

 فصل دوم به بررسی پروتئین مورد نیاز شما با توجه به میزان فعالیت و تغذیه روزانه پرداخته است و تاثیر زمان مصرف پروتئین در انجام فعالیت ورزشی شما مورد مطالعه قرار گرفته است.

فصل سوم-کربوهیدرات ویژه تولید انرژی/علت مصرف کربوهیدرات/مقدار کربوهیدارت مورد نیاز/بارگیری کربوهیدرات/قند و تندرستی/قند در غذا/نوشیدنی های غذایی/مکمل های کربوهیدراتی/شاخص قند/تعیین GI/نشاسته آهسته و نشاسته سریع/GIو ارزش غذایی/بار قند/اثر GI/کاربرد GI در تمرین و مسابقه(پیش از فعالیت،هنگام فعالیت و پس از آن)

 بسیاری از اندام های بدن مثل عضلات،کبد،مغز و دیگر اعضا برای علکرد طبیعی به کربوهیدرات نیاز دارند . اگر کربوهیدرات مصرفی کم باشد فرد دچار خستگی زود هنگام می شود ، فصل سوم این کتاب به توضیح کربوهیدرات و تاثیر آن در فعالیت های ورزشی اشاره دارد.

فصل چهارم-کلسیم،آهن ویتامین های ویژه تندرستی و عملکرد/پوکی استخوان و فعالیت های بدنی/وضعیت استخوان در زنان/کلسیم در غذا/مکمل کلسیم/تخلیه آهن در ورزشکاران/کم خونی ورزشی/غذا حاوی آهن/مکمل های آهن/ویتامین ها/مکمل های ویتامینی

 بیشتر ورزشکاران می توانند از غذاهای مصرفی ویتامین های مورد نیاز خود را دریافت کنند اما از آنجا که ورزشکاران خیلی کم غذا می خورند یا محدودیت خوردن طیف برخی غذا ها را دارند ممکن است در معرض کمبود ویتامین ها باشند درنتیجه داشتن اطلاعات کافی در این زمینه برای ورزشکاران ضروری است.

فصل پنجم-مایعات ویژه آب رسانی ، خنک سازی و انرژی/آب زدایی و فشار گرمایی/تنظیم دمای بدن/دفع عرق و میزان عرق ریزی ورزشکاران/پاسخ تشنگی/سازگاری با گرما/آب زدایی و عملکرد بدن/بررسی مقدار آب بدن/رنگ ادرار/نوشیدنی های ورزشی/نوشیدنی های انرژی زا/آب های ورزشی/آب های ویتامینی/چای ، قهوه و کولا/گرفتگی عضلات

 به همان میزان که مصرف آب برای فعالیت های بدن ضروری است مصرف زیاد آب نیز سبب کاهش غلظت سدیم خون می شود یا به بیان دیگر مصرف آب بیشتر از تعرق باعث افزایش وزن شما می شود . فصل پنجم به توضیح مایعات مورد نیاز بدن و تاثیرات آن ها به روی فعالیت های ورزشی پرداخته است .

فصل ششم-انتخاب غذا برای ورزشکاران/برچسب غذا/ادعاهای تغذیه ای/نکته های مهم در مورد یافتن مواد غذایی مفید و موثر

 عذاهایی که کمتر فرآوری می شوند در کل خواص تغذیه ای بیشتر دارند.

فصل هفتم-گوارش و زمان بندی وعده های غذایی/مراحل گوارش مواد غذایی/ناراحتی های گوارشی/گرفتگی معده، روده،نفخ،اسهال/گرفتگی عضله و راه حل/درد پهلو و راه حل/سوزش قلب و راه حل/اسهال،باد گلو،باد شکم و یبوست به علاوه راه حل های درمانی این مشکلات

 ورزشکاران برای تخلیه معده قبل ورزش به دو ساعت زمان نیاز دارند اگر این تخلیه انجام نشود ورزشکار درمعرض خطر سوزش قلب،تهوع و استفراغ قرار میگیرد . برای رسیدن به موفقیت نکات زیادی هست که باید مورد توجه قرار گیرند پس فرصت مطالعه کتاب مفید رو از دست ندید .

فصل هشتم-تغذیه پیش ، هنگام و پس از فعالیت ورزشی/تغذیه پیش از فعالیت ورزشی/زمان بندی وعده ها و میان وعده ها/بی اشتهایی پیش از فعالیت ورزشی/تغذیه هنگام فعالیت ورزشی/تغذیه هنگام بازگشت به حالت اولیه/رابطه خستگی و گرسنگی.

فصل نهم-مکمل های تغذیه ای/ارزیابی مکمل های تغذیه ای/مکمل های دارای مزیت های بالقوه/کافئین و ورزش/مکمل هایی که پیشنهاد نمی شوند

 طبق دانش های جدید بهترین رژیم برای دستیابی به عملکرد بهینه جلوگیری از افزایش چربی بدن ، نوشیدن مقدار زیادی مایعات و مصرف کربوهیدرات کافی برای تامین سوخت تمرین میباشد .

فصل دهم-تغذیه ویژه ورزشکاران گیاهخوار/انواع گیاهخواری/مواد مغذی و رژیم غذایی گیاهخواری/مکمل ها

 فصل دهم به رژیم غذایی مناسب گیاهخوران پرداخته و کمک می کند برنامه غذایی مناسب با فعالیت ورزشی بدون از دست دادن مواد مورد نیازشان را بدست بیاورند .

فصل یازدهم-انتخاب غذا در رستوران و سفر/میان وعده/راهنمایی برای استفاده در رستوران/تغییر ساعت بدن/پرهیز از غذاهای مسموم کننده

 سلامت غذا را به منظور کاهش احتمال مسمویت غذایی هنگام سفر به دیگر کشور ها مورد توجه قرار دهید.

فصل دوازدهم-راهبرد های ساخت عضله و افزایش وزن/فرمول افزایش وزن و حجم عضله/تغذیه برای حجیم سازی و افزایش وزن/نوشیدنی های کمک کننده به بدن

 افزایش توده عضلانی به ترکیب مناسبی از ژن ها،تمرین های مقاومتی،تغذیه خوب و بردباری نیاز دارد.

فصل سیزدهم-راهبرد های چربی سوزی و کاهش وزن/BMI/ تاثیر ورزش بر اشتها/افزایش متابولیسم بدن/شکل بدن/سلولیت/تغذیه ویژه کاهش وزن/بی اشتهایی عصبی/پرخوری عصبی/نشانگان مثلث زنان

 باید از رژیم های خیلی سخت محدود کننده دریافت غذا برای رسیدن به شکل با وزن بدنی ویژه پرهیز کنیم این رژیم ها می توانند ناهنجاری های تغذیه ای ایجاد کنند.

فصل چهاردهم-تغذیه ویژه رشته های منتخب(قبل،هنگام و بعد از فعالیت)/بسکتبال و نت بال/کریکت/دوچرخه سواری/فوتبال/شنا/رشته های ورزشی سرعتی و توانی/جدول ارزش مواد غذایی.

 

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...